zondag 11 oktober 2015

Herfst!

Hallo iedereen,

Vandaag begint de nieuwe challenge bij Knutsels en Kadootjes

met het thema: Herfst en/of Halloween.
Ik mag gastdesigner zijn deze keer en ik heb een kaart gemaakt met het herfst-thema.




Hieronder laat ik een paar foto's zien van tijdens het maken van de kaart:

Ik begon met twee stukken dessinpapier en een stuk tissue-papier:
Ik verfrommelde het tissue-papier en plakte dat over het dessinpapier dat je eerst insmeert met ModPodge (of in mijn geval Creapodge van de Action.) De randen netjes afgeknipt.

 Het dessinpapier krijgt een veel zachtere uitstraling:

Van een knipvel van Marianne Design dat ik al jaren in huis heb, heb ik twee pompoenen uitgeknipt, nagetrokken op een stukje karton en met CreaPodge aan elkaar geplakt. Zo maak je je eigen chipboards.

Je kunt ook stempelen op tissue-papier. Ik heb de kaart afgewerkt met de takkenstans van Nellie Snellen,  klimopblad-stansjes van Crealies en een klomop-blad van MD. De Action had een paar jaar geleden stempelsetjes met bloemen en bladeren. Daar zat ook een eikenblad bij. Die heb ik gestempeld op oranje en rood papier en uitgeknipt. Een lintje en een stukje kant erop. Een label van Joy Crafts en een op de computer gemaakte en geprinte tekst maken het af.


 En zo is de kaart geworden:


Hier is nog een interessante video over de techniek met tissue-papier:
YouTube.  
Ik heb er zelf natuurlijk ook goed naar gekeken ;-).

Groetjes,
Coby

2 opmerkingen:

  1. Wat een mooie kaart heb je als gast-designer gemaakt Coby. Leuk dat je zo duidelijk laat zien hoe deze kaart tot stand is gekomen.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke kaart is het geworde Coby, je geeft een deuidelijke uitleg, ik ken het nog niet. Fijn dat je gastdesigner hebt willen zijn bij K&K...groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen